پرسش و پاسخ مسائل شرعي(2)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 7 / 7 / 1392
بازدید : 2490
نویسنده : عیسی شهبازی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز

میتوانید سوالات خود را با زدن دکمه تماس با ما مطرح کنید و ایمیل ها هر روز چک میشوند و به سوالات شما در اولین فرصت پاسخ داده میشود. در صورت تمایل سوالات شما در زیر نشان داده میشود البته بدون ذکر نام و ادرس الکترونیکی تا بقیه دوستان هم استفاده کنند.

تماس با ما

</tr

غسل

سلام آيا براي غسل حيض بايد رو به قبله ايستاد?

زيبا - کرمانشاه   (24/9/91)

خير براي غسل نيازي به سمت قبله ايستادن نيست
 

راهنمايي

من مردي 45 ساله هستم.هيچگونه کار خلاف شرعي تا به حال مرتکب نشدهام.من درطول هفته هر چند بار که با همسرم نزديکي ميکنم تا زمان انزال يک ساعت طول ميکشد واز نظر دسگاه تناسلي سالم هستم ايا از نظر شرعي اشکالي ندارد

م.الف - تهران   (24/9/91)

خير اشکال ندارد
 

انگشتر عقيق

با سلام
    
    
با سلام
    
1) پوشيدن انگشتر عقيق در بيرون از خانه چه حکمي دارد؟
    
    
    
    

رب النوع - ايران- ياسوج   (24/9/91)

انگشتر عقيق براي مسافرت خوب است ودر بيرون از خانه وداخل خانه وهر جاي ديگر اشکال ندارد.
 

لکه خونى در هنگآم حىض

خوردن دآرو برآى جلو گىرى آز حیض شدن در هنگام حج چه حکمى دارد ؟ در چنىن وضعیتى خونى دیده شود چه حکمى دارد?

بتى محمدى - آىرآن تهرآن   (23/9/91)

شرعا اشکال ندارد و اعمال حج صحيح است.
 

درمورد حج

باسلام. فردى که محرم است وقتى در هنگام خواب شهوت نداشته بآشد و در خوآب فقط آلت او نعوظ نمايد چه حکمى دارد آيا اين مورد از محرمات يا مکروهات احرام است ؟

پارسا پرهيزکار - ايران - تهران   (23/9/91)

درصورتيکه انزال نشود هيچ حکمي ندارد و در صورت انزال بايد غسل جنابت نمايد.
 

غسل جنابت

من شب ها در خواب محتلم ميشوم و به دلايلي نمي توانم براي نماز صبح غسل کنم.مي خواستم
    بدانم بايد چکار کنم.
    

محمد123456 - ايران- اهواز   (21/9/91)

به هر دليل که به آب دسترسي نداريد تيمم نماييد نماز صبح را با تيمم بخوانيد و در اولينفرصت کهمانع برطرف شد غسل نماييد
 

نجاست

با سلام و خسته نباشيد
    اگر زني در هنگام نزديکي و قبل از اوج لذت جنسي مايعي سفيد رنگ و غليظ از او خارج شود آيا نجس است?

م ن - اصفهان   (21/9/89)

اگر علائم جنابت را داشته باشد نجس و موجب غسل مي شود .
 

پشيمون

سلام خيلي بدم همه فکر مي کنن من آدم خوبي هستم آخه همه جور کار خوب کردم مثلان هر روز 1حزب قرآن مي خوانم اما با آلت خود بازي مي کنم و...... اين غريزه رو نمي توانم کنترل کنم هر گره اي هم تو زندگيم مي افته مي گم خدا جواب کارتو داده به خدا خسته شدم نمي دونم چه کنم کمکم کنيد من حتي دروغم نميگم فقط همين مشکل رو دارم چه کنم. بچه ها دعام کنيد

سعيد فروتي - تهران   (21/9/88)

استمنا حرام است وبراي سلامتي شما نيز مضر است سعي کنيد در صورت امکان ازدواج نماييد اگر مقدور نيست ازدواج موقت نماييد
 

حکم يک مسئله شرعي

غسل جنابت به خاطر جنب شدن باآب گرم بايد باشد يا با آب سرد? اگر احتياط دارد احتياط آن واجب است يا مستحب?

ميم - الف - ايران - بيرجند   (21/9/87)

شخصي که جنب مي شود غسل جنابت بر او واجب مي شودفرقي ندارد با آب گرم يا سرد غسل کنيد و احتياط هم ندارد واجب است که غسل نماييد.
 

سوال شرعي

سلام

پسري 25 ساله هستم که با خانمي مطلقه 30 ساله دوست هستم بنده به ايشان پيشنهاد ازدواج موقت دادم ولي اين خانم مگويد حاضر به خاندن صيغه نيست ولي با رابطه جنسي مشکلي ندارد و کاملا راضي است آيا رابطه من با اين خانم مشکل دارد و آيا رضايت ايشان ميتواند حکم بله در صيغه داشته باشد
    در ضمن علاقه شديدي به اين خانم دارم لطفا مرا راهنمايي کنيد.

م .ک - تهران   (26/6/89)

خير بايد قصد ازدواج موقت با تعيين وقت و مهريه داشته باشد در غير اين صورت جايز نيست.
 

استخاره

باسلام استخاره کردن درچه مواقعي جايزمي باشد؟ آيادرهرشرايطي مي شوداستخاره کرد؟

محسن گل - ايران-شهرري   (25/6/89)

حسب اينکه چه نوع استخاره اي باشد متفاوت است ولي به طور کلي وقت خاصي استخاره را مقيد نمي کند.
 

سلام

با سلام و خسته نباشی من بعد از غسل جنابت مقداری اب از بدنم خارج می شود می خواستم ببینم پاک هست یا باید دوباره غسل کنم
    

مریم - قم   (25/6/91)

اگر استبرا بول کرده باشيد پاک است و دوباره غسل نمي خواهد.
 

آشتي کردن

ضمن عرض سلام و خسته نباشيد. من مشکلي با پدرم دارم. با ايشان بحث کرده ام و حتي سرشان داد زدم. ايشان در حال حاضر با من قهر هستند. حتي اگر براي آشتي هم پيشقدم بشم حاضر به آشتي نيستند. مدام به من طعنه ميزنند. به من بگوييد روزه و نماز من چه حکمي دارد.
    سبز باشيد.

ز.م - ايران-کرج   (25/6/91)

تحت هر شرايطي در مقابل پدرتان متواضع باشيد دست ايشان را ببوسيد و هرگز ايشان را ناراحت نکنيد خداوند بزرگ اهتمام خاصي به احترام والدين به ويژه پدر دارد سعي کنيد رضايت ايشان را به هر شکلي جلب کنيد و اگر پدر را از نظر اخلاقي و رفتاري مناسب نيست سعي کنيد کمتر با ايشان برخورد داشته باشيد.
 

در مورد مني

با عرض سلام

من دختري 24 ساله هستم. مي خواستم بپرسم وقتي از دختر ترشحي مي ايد بدون انکه تحريک شود يا صبح که بيدار مي شود ترشح دارد بايد غسل کند? ايا روزه هايم با اين ترشحات باطل مي شوند? راستش درست تشخيص نمي دهم و خيلي هم حساسم.
لطفآ مرا راهنمايي کنيد

سحر کريمي - کرج   (25/6/91)

خير خير اينگونه ترشحات مني نيست.
 

نماز و روزه

با سلام
بنده و همکاران به دليل شغل خود به ماموريت خارج از شهر و يا بيش از حد ترخص مي رويم که اصلا نظم خاصي ندارد و بر اساس نياز انجام مي شود. حکم نماز و روزه ما چگونه است?

ع.ک. - اصفهان   (25/6/91)

چنانچه عنوتن سفر و مسافر بر شما صدق نکند نماز شما تمام و روزه صحيح است يعني شما به خاطر کارتان خارج مي شويد نماز تمام و روزه صحيح است.
 

شرعي

خواهش مي کنم فورا جواب مرا بهيد...خواهش مي کنم
مدتي است از روي شهوت با آلت خود بازي مي کنم که اين عمل با راست کردن)شق( همراه است ولي تمايلي برلي رسيدن به اوج لذت جنسي ندارم در حين عمل آبي بيرنگ وشفاف از بدنم خارج مي شود آيا غسل جنابت بر من واجب است يا خير?در صورتي که مي دانم اورگاسم نشده ام

هادي.ف - تهران   (25/6/91)

در صورتي که شک داشته باشيد مني از شما خارج شده است اصل عدم است و غسل جنابت واجب نيست
 

شرعي

من در غسل جنابت بسيار وسواسي شده ام و هر بار مدت زمان زيلدي صرف انجام آن مي کنم.چگونه مي توانم اين وسواس را کنار بگذارم.

علي رحماني - تهران   (25/6/91)

به روان پزشک مراجعه کنيد.
 

شرعي

مایع شفافی که قبل از خروج مایع منی از آلت مرد بر اثر تحریک خارج می شود چه حکمي دارد?به شرط آنکه مني از بدن خارج نشود.آيا روزه را باطل مي کند و نياز به غسل جنابت دارد يا خير.

امير.س - تهران   (25/6/91)

مذي است و مني نيست روزه باطل نمي شود و نياز به غسل نيست.
 

چندسوال شرعي فوري

1درکتاب حليه المتقين خواندم که هرکه موي خود را بلند کند و فرق ازوسط نگيرد در قيامت پاره اي ازآتش به اوخواهدرسيد
    آيا اين درست است?
    2 ودرجاي ديگري از اين کتاب خواندم که سگ هاي سياه وسفيد خالص از جن هستند
    آيا اين هم درست است?
    وخيلي از حديث هاي عجيب ديگر
    3-اين کتاب تا چه حد معتبر است?
    لطفا حواب را زودتر و صريح بفرماييد.
    

مهدي - مشهد   (25/6/86)

1- خير 2-خير 4- بعصي از احاديث آن صحيح است ولي بسياري از آنها سند معتبري ندارد.
 

سوال درباره غسل

اگر شک داشته باشم که بايد غسل جنابت بکنم چکار بايد انجام دهم همچنين شک دارم که جانب شدم يا نه?

امين ضرغامي - تهران   (24/6/91)

اگر شک در وقوع جنابت باشد اصل عدم وقوع جنابت است.
 

سلام خسته نباشيد نمازو روزه هاتون قبول باشه

1- مي دونم من زياد ميپرسم ولي دلشوره و عذاب وجدان داره منو ميکشه خب شما گفتيدگفتن اينکه يکي بهم دستزده به پسري که مياد برام خواستگاري حرام گناه داره تورو خدا من مديونش نيستم يهني مديونش مي شم تو روخدا اين حجوابمو بدين من بهش نگم مديونش نيستم والا تااخر عمرم عذاب ميکشم. من نميخوام تعريف کنم ولي نماز روزه امبجاست يه اشتباه محض بوده اونم اميدم به خداست و شبو رو موقع نماز ميخوام منو ببخشه
2- سوال ديگه رژ چرب زدن به لب و اينکه بعضي مواقع حواسم نيست زبونم رو به لبم ميزنم اون چربي به دهانم ميره روزه ام رو باطل ميکنه يا نه ?
3- من دندونپزشکي رفتم روزه هم داشتم منتها مجبور بودم دندونمو پر کنم بهم امپول زد وپرکردم دندونمو روزه ام صحيح است?

تنها - تهران    (24/6/91)

1- نه خير شما مديونش نيستيد 2- مواظب باشيد اگر ماده چربي از طريق زبان و حلق به سعه برسد روزه باطل است . 3- روزه شما صحيح است ولي مواظب باشيد آب دستگاه پزشکي به حلق شما وارد نشود تزريق سوزن روزه شما را باطل نمي کند.
 

مشاوره

اگه در لواط شک بر دخول بوده يا اصلا نشده بهتره که باز از ازدواج با خواهر طرف صرف نظر کرد يا اصلا اشکالي ندارد که ازدواج کنند ( به دلايل بالا ) منظورم اينه که اگر ازدواج صورت بگيره ممکنه اون کار تاثيري بر زندگي طرفين داشته باشه يا بستگي به توبه و افکار من داره ? ممنون ميشم راهنماييم کنيد تا از اين دلهره در بيام نمي دونم چيکار کنم

م.ن - ايران   (24/6/91)

اگر شک در وقوع دخول لواط داشته باشيد اصل بر عدم آن است ولي براي انر خطيري مثل ازدواج که مي خواهيد نسل آينده خودتان را تحويل جامعه دهيد احتياط را رعايت کنيد.
 

راهنمايي

من دختري هستم که حدود يکسال است با ژسري ارتباط تلفني دارم اخيرا متوجه شده ام او با زنان زيادي رابطه دارد ميخواهم اورا ترک کنم ولي حتي يک روزم بدون شنيدن صداي او نميتوانم زندگي کنم او ميگويد ارتباطمان را قطع نکنيم وازاين به بعد مثل خواهر وبرادر باشيم لطفا مرا راهنمايي کنيد

مليکا - ايران   (24/6/91)

ارتباط نامشروع به قصد لذت جنسي و سکونت روحي دو جنس مخالف جايز نيست مگر اينکه به قصد ازدواج باشد.
 

toba

چگونه بايد توبه کرد

ali katheme - قم   (24/6/91)

بسيار ساده در آستان ربوبي خداي بزرگ اراده ترک گناه به ويژه گناه سابق کنيد خدا از همه چيز آگاه است.
 

مسائل دختران
سلام

شما با عنوان صيغه فکري براي ارضائ پسران جوان مجرد کرده ايد. براي نيازهاي جنسي دختران که امکان ازدواج برايشان مهيا نيست ( دختران باکره ) چه راهي پيشنهاد ميکنيد. يک دختر در سن و سال 23 الي 27 چه کاري براي اين نياز مي تواند انجام دهد?????

الهام عظيمي - ايران - تهران    (24/6/91)

تنها راه رفع نيازهاي جنسي دختران نيز ازدواج دائم است اگر امکان نداشت با رعايت مسائل فقهي و اجتماعي ازدواج موقت است شما بهتر مي دانيد که ازدواج در اختيار زن است و مرد تنها مي تواند پاسخ مثبت و يا منفي بدهد بنابراين زن مي تواند با پيشنهاد ازدواج موقت به مرد مورد نظرش خودش را از گناه روابط نامشروع نجات دهد و به ثواب اخروي و برکت دنيوي برسد.
 

روزه

من مقلد ايت الله بهجت هستم قبل از بيدار شدن براي سحر جنب بودم چون يقين داشتم براي سخر بيدار ميشوم اما خواب ماندم در رساله وارد شده روزه صحيح است ايا من که نمتوانم غسل انجام دهم چون روزه ام براي پاک شدن از جنابت به جاي غسل بايد چه کار کنم و نماز هايم را فقط با وضو بخوانم وظيفه من چيست?

رضا مرسلي - ميانه   (24/6/91)

شما مي توانيد غسل کنيد و با همان غسل جنابت نماز بخوانيد.
 

وضو

ايااگر کسي به سر خود ژل زده باشد وضوي او صحيح است يا مس سر اشکال دارد

م-س - تبريز   (23/6/90)

چنانچه آب وضو را به پوست فرق سر برسانيد وضو درست است.
 

ازدواج

کسي که همسرش از اعمال زناشويي رنج ميبرد و هيچ ميلي ندارد چاره چيست
آيا راهي براي بالا بردن شهوت وي يا ژايين آوردن شهوت خودم مي باشد.

سامان - ايران_فارس   (23/6/89)

با او صحبت کنيد و از طريق مشروع ارضاي جنسي کنيد.
 

روزه

آيا در موقع روزه داري تماس جنسي بدون خروج مني اشکال دارد? با دخول آلت چه حکمي دارد?
    

امير -ن - اصفهان   (23/6/89)

با دخول بدون خروج مني روزه باطل است.
 

مشکل جنسي

با سلام . اگر کسي از روي جاهليت استمنا کند ولي جلوي بيرون آمدن مني را بگيرد آيا غسل بر او واجب است وآيا روزه اش باطل است?
    

محمد اکبري - تهران   (22/6/89)

چنانچه مني حرکت کرده باشد و خارج نشود روزه صحيح است ولي اگر بعد از جلو گرفتن مني سرانجام خارج شود روزه باطل است.
 

روزه
سلام

من کمبود وزن دارم و روزه گرفتن هم خيلي برام راحت نيست. آيا واجب هست به من که روزه بگيرم? من 18 سالم هست
    ممنونم از شما

محسن - کرج   (22/6/89)

بايد به پزشک مومن حاذق مراجعه کنيد تا در خصوص ضرر داشتن روزه براي شما نظر بدهد چنانچه روزه براي شما ضرر داشته باشد روزه گرفتن بر شما حرام است.
 

غسل

اگر کسي بر کسي غسل جنابت واجب باشد و نتواند به دليل مريضي (اب براي او مضر باشد )چگونه مي تواند نماز و روزه را انجام دهد

علي محمدي - ايران تهران   (22/6/89)

بايد تيمم بدل از غسل کند.
 

روزه

من امسال روز پنجشنبه را که يوم شک نام داشت روزه نگرفتم چون خبر نداشتم که اول ماه رمضان است و ظهر روز پنجشنبه فهميدم به من بگوييد آيا بايد روزه قضا بگيرم ودراين صورت قضاي اين يک روز چگونه است?

مريم بينا - تهران   (22/6/89)

قضاي اين روز را بعد از ماه رمضان روزه بگيريد.
 

عشق

با سلام. پسري چند وقت پيش با من صحبتي داشت ما از هم خوشمون اومد او از من خواست با من دوست بشه ولي چون ميدونستم تو اين دوستي گناه ايجاد ميشه قبول نکردم ولي از اون به بعد نمي تونم لحظهاي اونو از خاطرم دور کنم آيا فکر کردن به او گناه است?لطفا براي حل اين مشکل کمکم کنيد.

ز-ج - ايران  (22/6/89)  

تصور شنا گناه نيست اما مواظب باشيد منجر به گناه نشود
 

نماز و روزه دانشجو

من دانشجو هستم ومقلد آیت الله فاضل لنکرانی آخر هفته ها به شهر خویش باز می گردم می خواستم بدانم بعد از تعطیلات تابستان که برای اولین بار به دانشگاه می روم اگر کمتر از 10 روز آنجا بمانم حکم من در مورد نماز و روزه چیست ؟
    آيا هميشه در سال براي بار اول بايد 10 روز بمانم?باتشکر

مريم السادات علوي - يزد   (96)

به فتوي مرجع زنده رجوع کنيد تا احکام صلاه و صوم را با او تطبيق دهيد.
 
روزه
نزدیکی با همسر در روزهای ماه مبارک رمضان چه حکمی دارد .
آیا روزه را باطل می کند؟

الف - ایران    (22/6/89)
حرام است و روزه را باطل مي کند.
 

روزه

من دختري هستم که دوران عقد را سپري ميکنم و همسرم از شهر ديگري است و محل کار همسرم در شهر من ميباشد در ايام ماه رمضان ميتوانم به شهر همسرم بروم?

رقيه کريمي - ايران-طبس   (22/6/89)

شما در فرض مذکور مسافر مي شويد نمازتان شکسته و روزه تان باطل است
 
روزه
با سلام آيا گوش دادن به ترانه با خواننده زن ويا با خواننده مرد روزه را باطل ميکنديا خير ؟نواختن موسيقي مثل ويولن بصورت فرديوبراي خودم چطور؟

حسين - ايران-کرج   (22/6/91)
خير خير
 

جنسي

سلام و خسته نباشيد
من دختري 20 ساله هستم.بعضي وقتها که از خواب بيدار مي شم(بيشتر وقتهايي که خواب شهواني مي بينم)بدنم سست مي شه و از دستگاه تناسليم مايعه بي رنگ و شفافي ترشح مي کنه<با توجه به اينکه دختري باکره هستم و اينکه زنها قسمت مني ساز در بدنشون ندارن اين مايع مي تونه مني باشه?
بعد از اينکه بدنم به اين حالت سست شد بايد غسل انجام بدم?
اگه يه دختر باکره اونقدر دستگاه تناسليش رو مالش بده تا بدنش سست بشه اين کار استمنا هست و آيا گناهه?
من به جواب فوري اين سوال واقعا نياز دارم.لطفا جوابش رو حتما به ايميلم ارسال کنيد.با تشکر

ف.ر - شوش دانيال   (21/6/89)

چنانچه با لذت جنسي شديد و رخوت جسم باشد مني است و نياز به غسل جنابت دارد بلي بلي
 

احکام جنابت و ماه مبارک رمضان
با سلام

اگر زوجين در شب ماه مبارک رمضان نزديکي کنند و امکان غسل نباشد تکليفشان چيست؟
    متشکرم

f.b - ايران - اصفهان   (21/6/91)

به طور حتم بايد غسل کنند و اگر آب ندارند تيمم بدل از غسل کنند و بدون غسل روزه باطل است.
 

احکام غسل

آيا بعد از گذشت چهل روز از زايمان بايد غسلي انجام شود .يا به قول معمول چله بران شود لطفا مرا راهنمايي کنيد . بسيار سپاسگزارم.

ح .ت - تهران   (21/6/91)

ده روز بعد از زايمان بر زن غسل نفاس واجب است.
 
غسل
با سلام
لطفا زمان نزديکي با همسر در ماه مبارک رمضان را بگوييد در اينکه غسل جنابت حتما بايد قبل از اذان صبح باشد و اگر خواب مانديد بعد ار اذان صبح هم امکان پذير هست و روزه درست مي باشد

ج-س - تهران   (21/6/91)
از وقت افطار تا سحر مباشرت جنسي زوجين اشکالي ندارد ولي اگر با عمل جنب تا اذان صبح بمانيد روزه باطل است و اگر خواب مانده باشيد ولي تصميم داشته باشيد که قبل از اذان غسل کنيد ولي خواب مانديد روزه تان صحيح است ولي غسل را انجام دهيد.
 

غسل
با سلام و خسته نباشيد

من زني هستم 30 ساله ولي هميشه يک مشکل دارم و ان اين است به محض اينکه در مورد مسائل جنسي صحبت ميشود احساسي به من دست ميدهد و حس مي کنم که چيزي از من خارج مي شود .البته کاملا غيرارادي است . مي خواستم بدانم آيا غسل به گردن من مي افتد و ان اب نجس است يا نه
    تو رو به خدا واضح جواب دهيد .
    

سميه - ايران   (21/6/89)

چنانچه مايع خارج شده در ابتداي حالت شهوي شما باشد مني نيست بلکه مايع سفيد رنگ و پاک است اما اگر با شهوت خارج شود و بدن سست شود مني است و غسل جنابت لازم است.
 

تعبيرخواب

باعرض سلام وخسته نباشيد به شما من شخصى را دوست دارم که اون هم منو دوست داره واون شخص خواب ديده که حرم مطهرحضرت معصومه (س) سنگ فرش کرده بودند ومن وخودش تو حرم مطهر حضرت معصومه (س) هستيم حتى خودم خواب ديده بودم که مادرم به برادرم ميگويد که بيان حقله دست بکنن وشريني بخورن تا بعد ازشماخواهش ميکنم برام اين 2 تا خوابو تعبيرکنيد وبگيد چه معني ميده توي خواب اميدوارم که جدم نگه دارتون باشه باتشکر ازشما

معصومه سادات ميرمحمد - تهران    (21/6/91)

مطالعه کنيد و به حواب بسنده نکنيد.
 

روزه- آزمايش خون

با سلام
    
ميخواستم بدونم که آزمايش خون روزه رو باطل ميکنه يا نه ?
    
با تشکر

هانيه - ايران-تهران   (21/6/91)

خير روزه باطل نمي شود.
 

روابط زناشويي
با سلام

مي خواستم در خصوص روابط زناشويي در ماه مبارک رمضان و زمان استحمام و زمان غسلهاي واجب در اين ماه توضيحاتي براي داشتن روزه صحيح مطالبي را ارائه فرماييد
    با تشکر

جعفر سجادي - تهران   (21/6/91)

از زمان افطار تا وقت سحر جايز است و قبل از سحر بايد غسل جنابت انجام شود.
 
سوال
سلام. آيا در ماه رمضان اگر بعد از اذان صبح در خواب جنب شويم روزه باطل ميشود يا خير.
خواهشا زودتر جواب بدهيد

وحيد رضايي - ايران - تهران   (21/6/91)
خير اگر روزه دار در خواب جنب شود ر.زه اش درست است و واجب نيست فورا غسل کند.
 
روزه
من در ماه رمضان قبلي3 روز روزه ي خودمو با استمنا باطل کردم.
الان بايد چکار کنم واسه جبرانش?
 ممنون

علي عباسي - تهران   (21/6/91)
بايد کفاره جمع علاوه بر قضاي روزه بدهيد و کفاره جمع عبارت است از شصت روز روزه گرفتن که سي و يک روز ابتدايي بايد پشت سرهم باشد و شصت فقير را سير کنيد.
 

غسل نفاس

با سلام و خسته نباشيد . من مادري هستم که براي اولين بار صاحب فرزند شدم و از زايمان 32 روز گذشته است . در روز 10 غسل نفاس انجام دادم ولي باز هم پاک نشدم و ديگر هيچ غسلي انجام ندادم در واقع اطلاع هم ندارم که چه بايد بکنم آيا غسل ديگري هم به گردن دارم ? براي نوزادم هم غسلي واجب يا مستحب وجود دارد ? در ضمن تا الان من لکه بيني دارم و به طور کامل پاک نشدم و روزه در حالي که فرزندم يک ماه دارد واجب هست يا نه ?

مريم نظري - ايران - تهران    (20/6/91)

غسل استحاضه کنيد خير مواظب ايام عادت ماهانه باشيد و در غير اين صورت غسل استحاضه با خون ديدن به عهده شماست.
 

شرعي

سلام من دختری مجرد هستم گاهی در خواب با دیدن رویا دچار خروج مایع می شوم آیا این مایع منی است یا مذی؟خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید

مهناز - تهران   (19/6/91)

مذي است و پاک است مگر اينکه به اوج لذت برسبد و مني خارج شود در صورت شک اصل عدم خروج مني است.
 

سوال

سلام من يک سوال دارم.من يک سال است که مکلف شده ام ولي يک سال دير فهميدم حکم روزه ها و نماز هاي قضاي من چيه؟

قلي اسبقي - ايران-اهواز   (19/6/91)

بايد به اندازه همان يک سال نماز و روزه تان را قضا کنيد.
 

ازدواج موقت

من مي خواهم بادختري که پدرشان در قيد حيات نيست و 26 سال دارند يک صيغه محرميت موقت بخوانم آيا اين امکان وجود دارد.مي گويند در صورتي که دختر عاقل و بالغ باشد و صلاح کار خود داند کمي مورد فرق ميکند آيا درست است.متشکرم
    

مهرداد هويدا - ايران -قم   (19/6/89)

بلي درست است و نيازي به اذن ديگري ندارد
 

در مورد خواهر و برادري

سلام خيلي عضر ميخواهم که همش سوال مي کنم من از شما پرسيدم که
    
خانومي که محرم من نيست و اونو به عنوان خواهر قبولش دارم و اونم منو به عنوان برادر اگه بخواهم با ايشون دست بدم گفتيد حرام است من چي کاري بايد انجام بدم که با اين خانوم محرم باشم مثل خواهي تني خودم
    
و شما در جواب به بنده فرموديد :
تنها راه محرميت صيغه محرميت است که بايد به طور مستقيم بين شما با آن خانم يا يکي از اقرباي يکديگر منعقد کنيد تا نسبت به يکديگر از باب زن يا مادر زن يا عروس و ... محرم شويد.
    
من ميخواهم بدونم اين صيغه محرميت کجا بايد منعقد گردد و يا بايد در جايي ثبت شود آيا اين صيغه رو خودمون نيز قرائت کنيم چگونه است راهنمايي کنيد ???
    

اشکان - ه   (19/6/89)

تنها از صيغه محرميت با ايشان يا مادر ايشان يا دختر ايشان ممکن است ايشان با شما محرم شود در غير صيغه محرميت هيچ راهي وجود ندارد.
 
رابطه
سلام بر باران مهربان
با تشکر از پاسخ گويي شما
منظورم از از پيمان خواهر برادري همان است که به هم قول داديم که نسبت به هم بغيير از اين رابطه هيچ حس و نيت ديگه اي نداشته باشيم مگر در امر ازدواج که بنده از اين بابت از خودم مطمئن هستم .
من تا حالا با چنين مسائلي برخورد نکرده بودم و صيغه محرميت رو نمي دونم چطور بايد انجام بديم ?
اگر صيغه را نخوانيم گناهمان چقدر است .?
از ياري شما سپاسگزارم گل مهربان

ص.س - ايران-اهواز   (19/6/89)
چنين پيماني در اسلام نيست بدون صيغه محرميت ممکن نيست و رابطه لذت جنسي به هر نوعي حرام است
 

سوال

با سلام آيا دخول از پشت هنگام حيض اشکال دارد؟

شروين - ايران   (19/6/89)

کراهت شديد دارد.
 

سوال

با سلام آيا اگر خانمي در حال حيض جنب شود گناه است?
و اگر در اين حالت غسل جنابت نمايد صحيح است يا بايد تا پاک شدن صبر نمايد?
    
ضمنا اگر بايد تا پايان حيض صبر نمايد طبق نظر مراجع خوردن و آشاميدن بدون وضو مکروه است?

شروين - ايران   (19/6/89)

مباشرت جنسي در حالت حيض حرام است بهتر است تا پاک شدن صبر کند و نيت دو غسل را با همديگر بکند و يک غسل انجام دهد. وضو بگيريد بهتر است.
 

مشروب

من چندروز پيش مقداري مشروب خوردم و همان موقع عذاب وژدان گرفتم مخصوصان به خاطره ماه رمضان مي خواستم ببينم تا 40 روز نجسم خواهش مي کنم يه راهي جلوي پام بزاريد

م-دهقاني - ايران-اصفهان   (19/6/89)

روزه شما باطل است و بايد کفاره جمع علاوه بر قضا بدهيد يعني بايد دو ماه روزه بگيريد که سي و يم روز اول آن پشت سر هم باشد و شصت فقير را سير کنيد.
 

زناشويي

آيا خوردن مني براي زن حرام است.

اسماعيل تهراني - تهران   (18/6/89)

حرام است
 
شرعي
ايا ميشود دختر و ژسري با هم صيغه موقت کنند در حالي که پدر دختر بي خبر باشد.
اگر توسط منکرات گرفته شوند? حکم چيست? ديد مردم نسبت به انها چه ميشود?

سعيد - کاشان   (18/6/89)
اذن پدر براي صيغه موقت دختر باکره رشيده بنا به نظر برخي از مراجع شرط است به فتوي مرجعتان مراجعه کنيد.
 

نماز

من درهنگام نماز خواندن خيلي شک مي کنم در رکعت هاي خوانده شده چکارکنم

علي پارسا - اهواز   (18/6/89)

کسي که زياد شک مي کند نبايد به شک خود اعتنا کند
 
انگشتر طلا
آيا وجود انگشتر طلاي سفيد در دست مردان در موقع نماز ويا در ديگر مواقع اشکال دارد _(ضمنا براي جوش کردن انگشتر مورد نظر از مقدار کمي طلاي زرد استفاده شده)

سيد افشين زارعي فرد - ايران- کرمانشاه   (18/6/89)
طلاي سفيد براي مردان اشکال ندارد زيرا مصداق ذهب نيست ميزان در صدق انگشتر طلاي زرد عرف است.
 

ازدواج

من خوب توي دوران جاهليت لواط انجام دادم چند سال پيش كه اصلا از حكم شرع خبر نداشتم و يادم نيست كه دخولي انجام گرفته باشه در ضمن ميخواستم ببينم عمل غير از دخول که باعث بيرون آمدن مني بشه هم باز لواط گفته ميشه اينطور که توي سوالات قبلي گفتيد كه علما گفتند كه احتيات اينه كه باز هم اگه ازدواج صورت نگرفته از آن صرفه نظر كنيد ولي مشكل من اينه كه مادر من از اين قضيه خبر نداره و مدام اصرار ميكنه كه با خواهر اون طرف ازدواج كنم ميخواستم ببينم اگه من ازدواج كنم ممكنه زندگي من هنوز تحت تاثير اون لواط قرار بگيره يعني زندگي محمكي نباشه با اينکه دخولي صورت نگرفته .. ممنون ميشم راهنماييم کنيد .

ج.چ - تبريز   (17/6/91)

اگر دخول انجام گرفته باشد خواهر ايشان با شما حرام ابدي است و اگر شک داريد که دخول انجام شده است اصل عدم وقوع مباشرت جنسي است.
 

شرعي

مرجع تقليد بنده آيت اله لنکراني هستند.آيا بعد از فوت ايشان بايد مرجع تقليد خود را عوض کنم يا نيازي نيست?

فاطمه رايي - ايران   (17/6/91)

شما بايد به مرجع زنده مراجعه کنيد تا ايشان بقا بر مرجع متوفي را جايز بداند.
 

خمس

آيا انتخاب سال خمسي شرايط خاصي دارد يا مانند انتخاب مرجع تقليد امري شخصي و تعيين زمان آن دلخواه است?

عبدالله عاصي - ايران - ايران   (17/6/91)

خير زمان خاصي ندارد ولي براي ما ايراني ها بهتر است تحويل سال را سال مالي قرار دهيم.
 

نماز شکسته

من به مسافرت رفتم وقصد 10کمتر از روز کردم ونمازهايم را شکسته خواندم ولي 10روز ماندم
ايا نمازهايم درست است.يابايد کامل انها را قضايش را به جا بياورم.

سارا سينازاده - ايران-مشهد   (17/6/91)

نمازهاي شما شکسته بود و قضا لازم ندارد
 

شير دادن

با سلام.آيا شير دادن در حاليکه انسان محتلم شده و فرصت غسل به دليل بي تابي نوزاد ممکن نيست مکروه يا حرام است ?

يک مادر - تهران   (17/6/91)

حرام نيست ولي بهتر است وضو بگيريد و بچه با وضوي شما شير بخورد.
 

رابطه

سلام بر باران گل ومهربان ضمن تشکر از گلهاي خانواده ي سبز وعرض خسته نباشيد .
من پسري هستم 20 ساله مدتي با دختري 17 ساله تلفني صحبت مي کنم نمي دونم اين کار ما اشکال دارد يا نه ولي براي تاکيد از اين مسئله در ماه مبارک رمضان آيا روزه ي ما باطل مي شود يا به کل اشکال دارد ? با هم پيمان خواهر برادري بستيم راستش بازهم از يک بابت مي ترسم که به هم وابسته بشيم خيلي ممنون از شما گل مهربان.

ص.س - ايران-اهواز   (17/6/89)

ما در اسلام پيمان خواهر و برادري نداريم تنها راه محرم شدن صيغه محرميت است و چنانچه گفتگوي شما ضرورتي نداشته باشد خالي از اشکال نيست ولي روزه باطل نمي شود.
 

روزه

باسلام من دانشجوي غير بومي ميباشم که مجبورم هفته اي چهار روز روزانه مسافت رفت و برگشت 100 کيلومتري را طي کنم حکم روزهام چيست وبراي اينکه روزه ونمازم کامل باشد حکم چيست لازم بذکر است زمان مسافرت قبل از ظهر وزمان برگشت عصر ميباشد با تشکر.

حسين - ايران - مياندواب   (17/6/91)

چون شما براي درس خواندن به دانشگاه مي رويد مصداق مسافر براي سفر نداريد و نماز شما تمام و روزه تان کامل است.ولي اگر براي تفريح يا گذران زندگي تعطيلات به همان مکان دانشگاه برويد و سفر کنيد نماز شکسته است و روزه تان صحيح نيست.
 

روزه

کسي که بيش از 31 روز روزه قضا به گردن دارد آيا حتما بايد به صورت مستمر انها را بگيرد?

فاطمه رايي - ايران   (16/6/91)

اگر مورد کفاره باشد بايد 31 روز اول پشت سر هم باشد ولي اگر غير از کفاره باشد خير لازم نيست پشت سر هم روزه بگيريد.
 

وطي

حکم کسي که چندين بار با حيوان حلال گوشت وطي کرده باشد چيست?الان آن حيوانات از محل سکونتم فروخته شده وصاحب آنها مشخص نيست.چکار بايد کرد تا گناهم پاک شود?

عماد خذيراوي - ايران   (16/6/91)

توبه کنيد و در اين باره با کسي سخن نگوييد تنها با خدايتان نجوي کنيد انشاالله خداي مهربان از گناهان شما بگذرد.
 

مذهبي

لطفا توبه را چگونه انجام ميدهيم توضيه دهيد.
با تشکر هر چه زودتر.

پونه سهل عليلو - اروميه   (16/6/91)

توبه عملي است قلبي که ندامت نسبت به رفتار گذشته و اراده نسبت به آينده دارد و خروجي آن ترک محرمات و انجام واجبات است.
 

شرعي

سلام:دراستانه ماه مبارک رمضان قرارداريم ماهي است که چشم انسان نبايدگناه کند وقتي داخل کوچه وخيابان درحال رفت وامدهستيم نگاهمان به دختر وزن هايي مي افتدگه يا مانتو تنگ پوشيدند يا استين هاي خودرا بالا زده اند يا موي خورابيرون کرده اند دراين حالت وظيفه ما چيست درضمن من يکي ازاعضاي بسيج مباشم

فرزين طامهري - تهران   (16/6/91)

اگر آنها خودشان به اين وضعيت ها در مقابل چشمان ما قرار مي دهند ما مسئول نيستيم اما بعد از يک بار ديدن نبايد تکرار کنيم.
 

جنسي

با خسته نباشيد ميخواستم ببينم يکي از مواري که نميشه با يک دختر ازدواج کرد اينه که اون فرد با برادر آن دختر لواط انجام داده باشه ميخواستم ببينم در صورتي که عمل دخول انجام نداده باشند و با عمل ديگري باعث بيرون آمدن مني کنند باز هم خواهر طرف به آن فرد حرام ميشود . ممنون ميشم در اين مورد کمکم کنيد در ضمن من مرجع تقليد آقاي خامنه اي هست

ح.ح - بندر عباس   (16/6/91)

خير در مورد لواط معيار حرمت دخول است.
 

روزه مستحبي

با سلام و خسته نباشيد مي خواستم بپرسم زماني که لکه بيني داريم مي توانيم روزه مستحبي بگيريم

م - اصفهان   (16/6/91)

اگر لکه مربوط به ايام حيض باشد روزه صحيح نيست ولي اگر مربوط به استحاضه باشد چنانچه غسل هاي مربوط به نمازهاي يوميه را انجام داده باشند روزه صحيح است
 

چرا جواب نميدهيد

بنده يک هفته است که منتظر جواب سوالم هستم لطفا جواب دهيد .مشکل من اين است که در دوران مجردي يک گناه بسيار بزرگ مرتکب شده ام يعني بنده با يک زن شوهر دار غريبه نزديکي کرده ام شما را به خدا به من بگوييد چگونه ميتوانم از عقوبت اين گناه در امان باشم در ضمن من ميدانم که اگر بخواهم خود را به شوهر او نشان دهم و ماجرا را بگويم حتما مرا خواهد کشت حالا من چگونه بايستي استغفار کنم که مورد قبول خداوند واقع شود

علي سالامون - ايران - اصفهان   (16/6/91)

گفتن گناه شما به شوهر آن زن يا هر کس ديگر جايز نيست تنها توبه کنيد و از کاري که کرديد از خداي بزرگ عذرخواهي کنيد اميد آنکه خداي بزرگ توبه شما را بپذيرد.
 

سلام

سلام می خواستم بدونم اگه یه خانم در خواب با دیدن رویا دچار خروج مایع شود آیا باید غسل جنابت انجام داد؟متشکرم

يگانه - تهران   (16/6/91)

معيار خروج مني است اگر رخ داده باشد غسل جنابت واجب است.
 

ازدواج

در کل چه عملي لواط گفته ميشود منظورم اينه که اگه دخول پيدا نکنند و فقط تماس پوستي باشد باز هم لواط گفته ميشود و فردي که اين عمل را انجام داده با اين حال که تماس پوستي بوده باز نمي تواند با خواهر مفعول ازدواج کند من همين مشکل رو دارم چون مال چند سال پيشه الان که ميخوام با خواهر طرف ازدواج کنم تازه اين موضوع رو فهميدم ممنون ميشم کمکم کنيد

علي - تهران   (16/6/89)

خير چنانچه دخول با برادر اين خواهر انجام نداده باشيد ازدواج شما با آن خواهر اشکال ندارد.
 

روزه

باسلام.آيااستفاده ازکرم هاي دست وصورت واستفاده ازلوازم آرايش هنگام روزه موجب ابطال روزه مي گردد?باتشکر.

آزاده.ح - ايران-تهران   (15/6/89)

خير
 

سوال در مورد موضوع خواهري و برادري

من از شما سوالي پرسيدم که خانومي که محرم من نيست و اونو به عنوان خواهر قبولش دارم و اونم منو به عنوان برادر اگه بخواهم با ايشون دست بدم گفتيد حرام است من چي کاري بايد انجام بدم که با اين خانوم محرم باشم مثل خواهي تني خودم

اشکان - ل   (15/6/91)

تنها راه محرميت صيغه محرميت است که بايد به طور مستقيم بين شما با آن خانم يا يکي از اقرباي يکديگر منعقد کنيد تا نسبت به يکديگر از باب زن يا مادر زن يا عروس و ... محرم شويد.
 

لواط

لواط چه عملي است.

مهدى حسيني - ايران-کاشان   (15/6/91)

همجنس بازي مردان
 

سوال شرعي

با سلام خدمت شما
و تشکر از زحمات شما عزيزان
دو سوال شرعي داشتم:
    ۱ نزديکي کردن با زن بعد از ازدواج از راه مقعد چه حکمي دارد؟
    ۲ايا زني که قبلا ازدواج نکرده ولي باکره نيست را ميتوان بدون اجازه پدرش به عقد موقت در اورد؟
اگر امکانش هست برايم ارسال کنيد
ممنونم

س ح - تهران   (15/6/91)

1- مکروه است 2- کساني که قائل به اذن پدر براي دختر باکره هستند در صورتي که فقدان بکارت دختر را موجب سقوط ولايت پدر مي دانند که از طريق نکاح ازاله شده است.
 

خودارضايي

با سلام
    من بخاطر مشکلي که داشتم به پزشک مراجعه کردم پزشک دستور دادند که تا قبل از ازدواج ضرورت دارد که هفته اي يکبار نزديکي داشته باشم . اين عمل برايم مقدور نمي باشد . اگر هفته اي يکبار خودارضايي انجام بدهم آيا مرتکب گناه شده ام . با تشکر

م.مهدوي - اصفهان   (15/6/91)

خودارضايي در فرض شما حلال نيست.
 

جنسي

سلام
    من دختري 21 ساله هستم به مدت 3 سال با پسري دوست هستم.
    من از پشت يعني با ان پسر ارتباط داشتم از پشت به پرده بکارت اسيبيي ميرسد يا نميرسد و در ضمن من پريود بودم ايا از پشت گناه هست.
    

پريسا ثابت - تبريز   (14/6/89)

هنگام عادت ماهانه نزديکي حرام است و در فرض شما که اصلا با پسر محرم نبوديد ارتباط شما نامشروع و حرام است.



:: موضوعات مرتبط: سوالات شرعی اعتقادی تربیتی , ,
:: برچسب‌ها: سوال و جواب شرعی , پاسخگویی انلاین مسایل شرعی , پرسش و پاسخ مسایل شرعی , احکام , جواب سوالات شرعی , مرکز پاسخگویی به مسایل دین ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ لبیک گویان صاحب الزمان خوش آمدید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس mazhab1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد**اجرکم عندالله**






تماس با ما مذهبی

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 607786
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

جیمی نت جیمی نت

RSS

Powered By
loxblog.Com